Wyprawka dla maluszka

Kompletowanie wyprawki dla dziecka jest jedną z przyjemniejszych stron oczekiwania na nowego członka rodziny. Przez pierwsze miesiące mojej ciąży nie myślałam nad tym, żeby kupić coś dla mojego synka. Źle się czułam, byłam ciągle niewyspana i nie miałam siły zastanawiać się nad tym co będzie dla niego potrzebne. Na pierwsze zakupy zaczęłam chodzić 5 miesięcy przed planowaną datą porodu.

                                                                         źródło


Ubranka
Body z krótkim rękawkiem - 5 sztuk
Body z długim rękawkiem - 5 sztuk
Skarpetki - 3 pary
Półśpiochy - 5 sztuk
Bluzki - 5 sztuk
Rozpinane sweterki lub bluzki - 2 sztuki
Pajacyki - 5 sztuk
Czapeczki - 2 cienkie
Chustki na szyję - 3 sztuki
Jeśli dziecko urodzi się zimą to potrzebna będzie gruba czapka, szalik i kombinezon.

Niektórzy odradzają zakup ubranek w najmniejszym rozmiarze. Radziłabym jednak kupić kilka sztuk ubranek w rozmiarze 50/56. Czasami dziecko rodzi się drobne i ubranka w większym rozmiarze są mu dużo za duże.

Akcesoria
Wanienka - Przez pierwsze kilka tygodni kąpałam mojego synka w misce. Kiedy maluszek podrósł zaczęliśmy kąpiele w wannie. Polecam wanienki w mniejszym rozmiarze.
Butelka - Na początku jedna wystarczy. Mój synek korzysta z 2 butelek. Jedną ma do mleka a drugą do soczków i wody.
Smoczek do uspokajania
Fotelik - przy zakupie fotelika warto zwrócić uwagę na to czy pod pokrowcem jest warstwa styropianu, która dodatkowo ma chronić dziecko.
Szczotka z miękkim włosiem - Przydatna przy walce z ciemieniuchą ;) U mnie też służy do masażu główki. Mój synek bardzo lubi czesanie
Kocyk - najlepiej kupić 3 sztuki. Kocyk dla dziecka powinien być lekki, miękki oraz niezbyt duży.
Łóżeczko
Materac do łóżeczka
Kołdra
Pościel - 2 komplety będą w sam raz.
Prześcieradła - 3 sztuki
Ceratka na materac
Nożyczki do paznokci
Ręczniki
Wózek
Zabawki





Komentarze

  1. Ja podchodzę do wyprawki póki co bardzo z dystansem. Co najważniejsze mamy, a reszta wyjdzie w praniu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mój brat się miał urodzić 26 lat temu to jego wyprawka zmieściłaby się w torbie:) Nie trzeba kupować za dużo na raz bo dziecko i tak wyrośnie szybko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)